CANON EF 28-105 USMII 3,5-4,5

06.05.2011 11:20

Dost možná si řeknete jak já mohu testovat objektivy, když o nich v podstatě nic nevím. Ale moje testování nespočívá v profesionální hodnocení objektivu, nýbrž v tom jak pro mě jako amatéra funguje, co mi může nabídnout atd. Dlouhou dobu jsem neměl žádný setový objektiv a potřeboval jsem tuto mezeru něčím zaplnit. Chtěl jsem objektiv s USM ostřeník kvůli jeho rychlosti a rozsahem od 28mm ( rozsah od 17 mm momentálně nemám jak využít ).  Na výběr bylo několik objektivů 28-80 / 28-105 / 28-135.

Nakonec vyhrála zlatá střední cesta. První 28-80 se mi nezamlouval  byl takový " plastový " umělohmotný bajonet mě rovněž nepřesvědčil a obrazová kvalita, žádná výhra. Poslední objektiv by mě náramně bavil funguje přesně jak má navíc má stabilizaci a dobrý rozsah zoomu pro " reportážní fotku " ale cenově byl pro mě nedostupný, takže jsem pořídil  CANON EF 28-105 USMII. Rozsahem rovněž pokrývá ohnisko, které v ulicích nejvíce využiji. Po obrazové stránce je na tom velice slušně oproti základnímu seťáku není potřeba ani srovnávat. Co se světelnosti týče je v rozsahu od nejkratšího ohniska po nejdelší f: 3,5-4,5, ale i když tato čísla nejsou zrovna nejmenší tak většinou pokud nefotím zrovna ve tmě, tak používám f:4. Objektiv ostří velmi rychle díky ultrasonickému motorku a podlě mě i velmi přesně. Narozdíl od základního setovhé objektivu 18-55 má i slušné rozmazání pozadí od foceného objektu. Váhou není nijak obtežující a mohu říct, že jsem nadmíru spokojen.