HELIOS 44M vs CANON EF 50

06.05.2011 11:15

Dnes jsem měl potřebu něco zkoušet ta jsem vzal tato dvě skla : HELIOS 44M 58mm F2,0 ( manual focus ) a CANON EF 50mm F1,8 ( manual focus ).

K objektivu Helios vlastním redukci na EOS tak jsem chtěl otestovat jaký je rozdím mezi jednotlivými skly se stejným nastavením clony. U objektivu 50mm jsem musel udělat mírný výřez aby byly snímci co nejvíce podobné. Když jsem fotografoval s M42 tak se mi nedařilo chvíli zostřit protože čip na redukci nesmyslně pípal a potvrzoval zaostření .. tedy jsme zvukové potvrzení vypnul a vyfotografoval snímek. To samé jsme udělal i s objektivem CANON jen jsme vypl AF aby byly podmínky co nejvíce stejné. Zde jsou výsledné pořízené fotografie

Pro zobrazení vetřích fotografií otevřete fotku v novém okně

Pro zobrazení vetších fotografií otevřete fotku v novém okně

Jaký je výsledek mužete posoudit dle přiložených fotografií. Můj názor je takový, že Helios má na F2,0 má lepší světelnost, příjemnější bukeh, ale na druhou stranu má menší hloubku ostrosti. Canon 50mm má možnost jít se světelností ještě níže na F1,8 ale tím ztratí mírně hloubu ostrosti a dostane se na uroveň Heliosu. Helios je zpracováním na podstatně vyšší urovni než Canon, je totiž celý kovový, chod ostřícího kroužku je správně tuhý a nemá takový umělý zvuk. Canon má oproti tomu AF, který ale v testu použit nebyl. Celkově při srovnání ceny za kterou se dá pořídit vůči Heliosu i s redukcí z testu pro mě vyšel jako vítez Helios. Počkejme však jakmile bude veknu hezké světlo a vyzkoušíme to na portrétu a výsledky se mohou zcela změnit.